Певно, вам не раз траплялося купувати протермінований або неякісний товар. Що ж робити в такому випадку? Дехто просто викидає куплену річ чи продукт і забуває про витрачені дарма гроші та час, а дехто захищає свої права. Як зробити це правильно?
По-перше, потрібно завжди забирати та зберігати чек, адже це – документ, що засвідчує покупку товару. Пам’ятайте про закон «Про захист прав споживачів» і те, що ви можете звернутися до органів, що відповідають за виконання цього закону. Уважно читайте етикетки та захищайте свої права.
Якщо ви купили неякісний товар, то потрібно пред’явити чек та куплену річ продавцю. В ідеалі, вам повернуть витрачені гроші. Коли чек не зберігся, все одно необхідно звернутись до продавця з проханням повернути кошти. Вам не хочуть допомогти? Звертайтеся до старших на зміні (адміністратора, директора чи керівника продавця). Вони повинні забрати у вас зіпсовану річ та повернути кошти. Крім цього, можете подати скаргу на продавця, що відмовлявся вам допомогти.
Може статися так, що «старші» відмовляться віддати гроші. Тоді необхідно зробити відповідний запис у «книзі скарг та пропозицій», яка повинна знаходитися в «куточку споживача».
Якщо і це не допомогло, потрібно написати заяву на фірму/магазин на направити у найближче відділення управління з питань захисту прав споживачів, контакти якого повинні бути розміщені в «куточку споживача». Вашу скаргу зареєструють. Потім проводиться перевірка та надсилається вам відповідь.
Інша річ, коли ви купили що-небудь на стихійному ринку. Чеки зазвичай там не видають. З поверненням товару там складніше, адже довести, що ви купували саме у цього продавця, неможливо без наявності чека. Ви можете також звертатися до відділу управління з питань захисту прав споживачів. Але повноважень забирати товар у них немає, тому вони «співпрацюють» з міліцією, яка це право має.
В будь-якому випадку пам’ятайте, ви можете і маєте право відшкодувати неякісний товар.