Робота зі зверненнями громадян | Робота зі зверненнями громадян | Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Славутській райдержадміністрації за 2019 рік
Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Славутській райдержадміністрації за 2019 рік

Славутська районна державна адміністрація у своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996             № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008           № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, Класифікатором звернень громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 (зі змінами).

На виконання пункту 1 Указу Президента України від 07.02.2008                    № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) робота Славутської районної державної адміністрації спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення району.

Протягом 2019 року до райдержадміністрації надійшло 224 звернення громадян, що на 77 (на 25,6%) менше ніж у 2018 році, у тому числі 190 письмових (з них 5 колективних), що на 43 (на 18,5%) менше ніж у 2018 році, та 34 усних (з них 1 колективне), що на 34 (на 50%) менше ніж у 2018 році.   

Кількість питань, порушених у зверненнях за 2019 рік, становить 224.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 3 повторних звернення, що на 2 (40%) менше у порівнянні з 2018 роком. За результатом розгляду одне повторне звернення направлено для розгляду за належністю, по двом повторним зверненням відмовлено згідно з чинним законодавством.

Упродовж звітного періоду дублетні звернення не надходили. Для порівняння: у 2018 році надійшло 2 дублетних звернення.

Упродовж звітного періоду надійшло 6 колективних звернень (5 письмових, 1 усне), що на 5 (на 45,5%) менше ніж у 2018 році. Під письмовими колективними зверненням підписалося 244 громадянина.

За тематикою колективні звернення стосувалися:

подальшої роботи стоматологічного кабінету в с. Берездів;  

припинення договорів оренди земельних ділянок з ТОВ «Лотівка Еліт»;  

передачі в оренду водойми;  

проведення ремонту центральної дороги в с. Хоровець;

заміни аварійної труби у теплотрасі Хоровецького навчально-виховного  комплексу;  

розробки надр ПП «Кансталь» на території Улашанівської сільської ради.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» усі звернення, які надходили до райдержадміністрації, розглядалися в передбачені Законом терміни. З 190 письмових звернень вирішено позитивно 38, надано роз’яснення згідно з чинним законодавством по 110 зверненнях, направлено для розгляду за належністю 29, відмовлено згідно з чинним законодавством 10, 3 звернень залишається на контролі.    

З початку року від органів влади вищого рівня до райдержадміністрації  надійшло 16 письмових звернень (6 - з Адміністрації (Офісу) Президента України, 2 – від Уповноваженого Президента України з прав дитини, 1 – з Кабінету Міністрів України, 5 – з Хмельницької обласної державної адміністрації, 2 – з Міністерства екології та природних ресурсів України), за результатом розгляд по 9-ти зверненнях надано роз’яснення згідно з чинним законодавством, 6 звернень  направлено для розгляду за належністю, 1 звернення вирішено позитивно.  

Тематика звернень майже не змінилася. Актуальні питання, які турбують жителів району, - це питання соціального захисту населення (51,3%), аграрної політики та земельних відносин (18,3%), комунального господарства (8%), охорони здоров’я (4,5%), транспорту і зв’язку (3,1%), захисту прав дітей (2,2%), екології та природних ресурсів (2,2%).     

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Улашанівської сільської об’єднаної територіальної громади (25,9%, найбільше від жителів сіл Миньківці, Губельці, Цвітоха, Улашанівка), Славутської міської об’єднаної територіальної громади (17,9%), Берездівської сільської об’єднаної територіальної громади (17%, найбільше від жителів сіл Берездів, Малий Правутин, Мухарів, Манятин), Ганнопільської сільської об’єднаної територіальної громади (10,3%, найбільше від жителів сіл Ганнопіль, Понора, Малий Скнит, Нараївка), Крупецької сільської об’єднаної територіальної громади (8,5%, найбільше від жителів села Крупець), Хоровецької сільської ради (6,7%), а також від жителів інших міст (13,8%).  

Одним із питань, що порушують громадяни у своїх зверненнях до  керівництва райдержадміністрації, є питання надання матеріальної допомоги з районного бюджету, що становить 5,4% від усіх звернень. Слід зазначити, що кількість звернень цієї тематики у поточному році значно зменшилась у зв’язку зі створенням в районі 4-х сільських об’єднаних територіальних громад. Громадяни можуть звернутися безпосередньо для отримання матеріальної допомоги до сільських рад, утворених в результаті об’єднання сільських територіальних  громад. У 2019 році матеріальна допомога виділялася з районного бюджету лише для жителів тих сільських рад, що ще не об’єдналися в громади або не приєдналися до вже створених. Зокрема, протягом звітного періоду до райдержадміністрації звернулося 12 громадян для отримання матеріальної допомоги на лікування, за результатами розгляду яких з районного бюджету виділено матеріальну допомогу в сумі 10800 грн.   

Головою райдержадміністрації відповідно до підпункту 4 пункту 1 Указу взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

Біля 44,2% становлять звернення від багатодітних та одиноких матерів, членів багатодітних, малозабезпечених сімей, матерів-героїнь, пенсіонерів, осіб зі статусом «дитина війни», осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи, учасників бойових дій та учасників АТО, вирішенню проблем яких приділяється особлива увага. Так, у 2019 році до райдержадміністрації звернулося 3 багатодітні матері, 11 одиноких матерів, 3 члени багатодітних, малозабезпечених сімей, 1 Мати-героїня, 42 пенсіонери, 6 осіб зі статусом «дитина війни», 5 осіб з інвалідністю І групи, 9 осіб з інвалідністю ІІ групи, 7 осіб з інвалідністю ІІІ групи, 5 учасників бойових дій та 3 учасники АТО, 4 ветерана праці.  

Усі звернення розглянуті, за результатами розгляду надано роз’яснення по 69-ти зверненнях, 11 звернень вирішено позитивно, відмовлено по 6-ти зверненнях, 11 звернень направлено для розгляду за належністю, 2 залишається на контролі.

 Згідно з Указом Славутською райдержадміністрацією розроблені та затверджені:

графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, у тому числі особистого виїзного прийому (затверджені головою Славутської райдержадміністрації 02.01.2019);

графіки щоквартальних виїзних особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації (на І квартал затверджений головою адміністрації 21.12.2018, на ІІ квартал затверджений 25.03.2019, на ІІІ квартал - 24.06.2019, на ІУ квартал - 24.09.2019);

графік проведення перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації;

графік проведення перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян в органах місцевого самоврядування;

графік проведення дня контролю;

графіки роботи «гарячої» телефонної лінії (на І квартал затверджений головою адміністрації 21.12.2018, на ІІ квартал - 25.03.2019, на ІІІ квартал - 24.06.2019, на ІУ квартал - 24.09.2019).  

Згідно із затвердженими графіками керівництвом райдержадміністрації проводилися особисті та виїзні прийоми громадян. Так, на виконання підпункту 1 пункту 6 Указу проведено 30 виїзних прийомів, що становить 85,7% від запланованих, на яких побувало 34 громадянина. Головою райдержадміністрації фактично проведено 7 виїзних прийомів, на яких побувало 5 громадян, до заступників голови райдержадміністрації звернулося 29 громадян.   

Згідно із затвердженим графіком проводяться особисті прийоми громадян головою райдержадміністрації (перший, третій вівторок), першим заступником голови (перша, третя середа), заступником голови (перша, третя п’ятниця) та керівником апарату райдержадміністрації (перший, третій четвер). Слід зазначити, що у разі звернень громадян головою районної державної адміністрації проводяться особисті прийоми громадян не лише у заплановані дні. У 2019 році  на особистий прийом до голови райдержадміністрації звернулося 4 громадянина.  

На виконання пункту 3 Указу розпорядженням голови райдержадміністрації від 09.01.2019 № 4/2019-р затверджено склад районної постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян (зі змінами, внесеними розпорядженнями від 29.08.2019 № 170/2019-р, від 07.10.2019 № 198/2019-р). Протягом звітного періоду проведено 12 засідань комісії. Комісією розглянуто 1 звернення в інтересах громадянки Славутського району, що надійшло з Хмельницької обласної державної адміністрації, 10 звернень від жителів Славутського району,   3 звернення від жителів міста Славути, які надійшли до райдержадміністрації. За результатами розгляду звернень громадян на комісії заявникам надано обґрунтовані роз’яснення.

Крім того, на засіданнях комісії розглядалися питання про проведені перевірки з питань додержання законодавства про звернення громадян у 6-ти виконкомах сільських рад (Лисиченької, Хоровецької, Крупецької, Берездівської (двічі), Ганнопільської (двічі), Улашанівської (двічі)).

На виконання підпункту 3 пункту 5 Указу райдержадміністрацією забезпечується   проведення   щомісячного  «Дня контролю»,   у  рамках  якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень (резолюцій), даних структурним підрозділам райдержадміністрації за результатами розгляду звернень громадян Президентом України (АПУ), СКМУ, головою облдержадміністрації. Протягом 2019 року проведено відповідно до графіка 13 днів контролю в окремих структурних підрозділах райдержадміністрації. Слід зазначити, що працівники структурних підрозділів райдержадміністрації вимогливо ставляться до виконання даних доручень при розгляді питань, які порушуються громадянами. За потребою спеціалісти забезпечують розгляд звернень з виїздом на місце.

З метою виконання підпункту 9 пункту 1 Указу в райдержадміністрації функціонує «гаряча» телефонна лінія «Запитай у влади» за участю голови райдержадміністрації, заступників голови, керівника апарату, до роботи «гарячої» телефонної лінії також залучаються фахівці структурних підрозділів райдерж-адміністрації. Графіки роботи «гарячої» телефонної лінії затверджуються щоквартально. Протягом 2019 року проведено 12 таких ліній зв’язку, якими двічі скористалась одна громадянка з приводу вивозу сміття та санітарного стану по вул. Ринкова в с. Ганнопіль.   

Протягом 2019 року загальним відділом апарату райдержадміністрації відповідно до затвердженого графіка перевірено та надано методичну допомогу для 13-ти структурних підрозділів райдержадміністрації (наявні довідки за результатами перевірок).

Також згідно із затвердженим графіком перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян проведено 13 перевірок у виконкомах сільських рад, під час яких надано практичну і методичну допомогу, вказано на основні недоліки в роботі. За результатами перевірок підготовлено довідки керівництву  райдержадміністрації. Крім того, у червні поточного року взято участь у комплексній перевірці з питань здійснення окремих делегованих повноважень органів виконавчої влади виконавчим комітетом Берездівської сільської ради.

Протягом 2019 року до виконавчих комітетів сільських рад надійшло 1379 звернень громадян, що на 749 менше у порівнянні з 2018 роком. Кількість письмових звернень становить 1121, кількість звернень на особистому прийомі керівництва органів місцевого самоврядування - 258. Найбільше звернень надійшло від осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи (89), дітей війни (53), учасників та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій (50), членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь (49), ветеранів праці (16), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (10). Основні питання, які порушують громадяни у своїх зверненнях до виконавчих комітетів сільських рад, - це питання соціального захисту (630), аграрної політики і земельних відносин (474), комунального господарства (32), житлової політики (31), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (19), екології та природних ресурсів (17), транспорту і зв’язку (16).

На розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 31 січня 2019 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у райдерж-адміністрації у 2018 році», за результатом розгляду якого прийнято розпо-рядження голови райдержадміністрації від 31.01.2019 № 22/2019-р, яке перебуває на контролі.

Питання дотримання вимог чинного законодавства в роботі зі зверненнями громадян розглядається на нарадах із секретарями сільських рад. Так, 26.03.2019 року проведено нараду із секретарями сільських рад та працівниками, відповідальними за роботу зі зверненнями громадян у сільських об’єднаних територіальних громадах, у ході проведення якої надано роз’яснення щодо порядку реєстрації письмових заяв, скарг та пропозицій громадян, об’єктивного розгляду та повноти надання відповідей заявникам, оскарження прийнятого рішення у разі відмови у задоволенні вимог заявника, направлення звернень для розгляду за належністю іншим органам, термінів розгляду звернень громадян та застосування інших статей Закону України «Про звернення громадян». Також роз’яснено основні положення Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами).

З метою виконання підпункту 9 пункту 4 Указу забезпечується опри-люднення на офіційному вебсайті адміністрації (в окремому розділі) узагальнених відомостей про організацію роботу зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Крім того, на офіційному вебсайті Славутської райдержадміністрації щоквартально розміщується інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян та графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, райдержадміністрації, роботи «гарячої» телефонної лінії. Також зазначені графіки оприлюднюються в міськрайонній газеті «Трудівник Полісся» (від 27.12.2018 № 52, від 03.01.2019          № 1, від 10.01.2019 № 2, від 17.01,2019 № 3, від 31.01.2019 № 5, від 07.02.2019          № 6, від 14.02.2019 № 7, від 28.02.2019 № 9, від 09.05.2019 № 19, від 13.06.2019  № 24, від 11.07.2019 № 28, від 22.08.2019 № 34, від 12.09.2019 № 37, від 10.10.2019 № 41, від 14.11.2019 № 46, від 12.12.2019 № 50).

Райдержадміністрація створює всі необхідні умови для реалізації грома-дянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

 

 

Начальник  загального відділу

апарату райдержадміністрації                                                            Світлана Рощук                                                                 

Переглядів: 133
Дата публікації: 08:17 08.01.2020