Робота зі зверненнями громадян | Робота зі зверненнями громадян | Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Славутській райдержадміністрації за І квартал 2019 року
Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Славутській райдержадміністрації за І квартал 2019 року

Славутська районна державна адміністрація у своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996  № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

На виконання пункту 1 Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) робота Славутської районної державної адміністрації спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення району.

Протягом І кварталу 2019 року до райдержадміністрації надійшло 62 звернення громадян, що на 26 (на 29,5%) менше ніж у І кварталі 2018 році, у тому числі 49 письмових, що на 15 (на 23,4%) менше ніж у І кварталі 2018 році, та 13 усних, що на 11 (на 45,8%) менше ніж за аналогічний період 2018 року.

Кількість питань, порушених у зверненнях у І кварталі поточного року, становить 62.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації повторні звернення не надходили. Для порівняння: у першому кварталі 2018 року надійшло 1 повторне звернення.

Упродовж звітного періоду дублетні звернення не надходили. Для порівняння: у І кварталі 2018 року надійшло 1 дублетне звернення.

Упродовж звітного періоду надійшло 3 колективних звернення (2 письмових та 1 усне), що на 2 більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.  Під письмовими колективними звернення підписалося 76 громадян. 

 За тематикою колективні звернення стосувалися подальшої роботи стоматологічного кабінету в с. Берездів, припинення договорів оренди земельних ділянок з ТОВ «Лотівка Еліт», передачі в оренду водойми.  

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» усі звернення, які надходили до райдержадміністрації, розглядалися в передбачені Законом терміни. З 49 письмових  звернень вирішено позитивно 9, надано роз’яснення згідно з чинним законодавством 28, направлено для розгляду за належністю 6, відмовлено згідно з чинним законодавством 4, 2 звернення залишається на контролі.  

З початку року від органів влади вищого рівня до райдержадміністрації  надійшло 6 письмових звернень (2 - з Адміністрації Президента України, 1 – з  Кабінету Міністрів України, 3 – з Хмельницької обласної державної адмі-ністрації), за результатом розгляд по 4-х зверненнях надано роз’яснення згідно з чинним законодавством, 2 звернення направлено для розгляду за належністю.

Тематика звернень майже не змінилася. Актуальні питання, які турбують жителів району, - це питання соціального захисту населення (38,7%), аграрної політики та земельних відносин (19,4%), комунального господарства (12,9%), транспорту і зв’язку (8,1%), охорони здоров’я (4,8%), захисту прав дітей (3,2%).    

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Улашанівської сільської об’єднаної територіальної громади (27,4%, найбільше від жителів сіл Миньківці, Губельці), Берездівської сільської об’єднаної територіальної громади (21%, найбільше від жителів сіл Берездів, Манятин), м. Славути (14,5%), Старокривинської сільської ради (9,7%), Крупецької  сільської об’єднаної територіальної громади (6,5%, найбільше від жителів сіл Крупець, Полянь), а також від жителів Ганнопільської сільської об’єднаної територіальної громади (4,8%), Головлівської (4,8%) та Хоровецької (4,8%) сільських рад.

Одним із питань, що порушують громадяни у своїх зверненнях до  керівництва райдержадміністрації, є питання надання матеріальної допомоги з районного бюджету, що становить 6,5% від усіх звернень. Слід зазначити, що кількість звернень цієї тематики у поточному році значно зменшилась у зв’язку зі створенням в районі 4-х сільських об’єднаних територіальних громад. Громадяни можуть звернутися безпосередньо для отримання матеріальної допомоги до сільських рад, обраних об’єднаними територіальними громадами. Наразі матеріальна допомога виділяється з районного бюджету лише для жителів тих сільських рад, що ще не об’єдналися в громади або не приєдналися до вже створених. Зокрема, протягом звітного періоду до райдержадміністрації звернулося 4 громадянина для отримання матеріальної допомоги на лікування, за результатами розгляду яких з районного бюджету виділено матеріальну допомогу в сумі 2400 грн., одне звернення залишається на контролі.   

Головою райдержадміністрації відповідно до підпункту 4 пункту 1 Указу взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Біля 37,1% становлять звернення від багатодітних матерів, матерів-героїнь, пенсіонерів, осіб зі статусом «дитина війни», вирішенню проблем яких приділяється особлива увага. Так, протягом І кварталу 2019 року до райдержадміністрації звернулося 2 багатодітні матері, 1 Мати-героїня, 17 пенсіонерів, 3 особи зі статусом «дитина війни». Усі звернення розглянуті, за результатами розгляду надано роз’яснення по 19-ти зверненнях, 2 звернення вирішено позитивно, відмовлено по 1 зверненню, 1 звернення  направлено для розгляду за належністю.

Згідно з Указом Славутською райдержадміністрацією розроблені та затверджені:

графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, у тому числі особистого виїзного прийому (затверджені головою Славутської райдержадміністрації 02.01.2019);

графіки щоквартальних виїзних особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації (на І квартал затверджені головою адміністрації 21.12.2018, на ІІ квартал затверджені 25.03.2019);

графік проведення перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації;

графік проведення перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян в органах місцевого самоврядування;

графік проведення дня контролю;

графіки роботи «гарячої» телефонної лінії (на І квартал затверджений головою адміністрації 21.12.2018, на ІІ квартал затверджений 25.03.2019).  

Згідно із затвердженими графіками керівництвом райдержадміністрації проводилися особисті та виїзні прийоми громадян. Так, на виконання підпункту 1 пункту 6 Указу проведено 8 виїзних прийомів, що становить 88,9% від запланованих, на яких побувало 17 громадян. Головою райдержадміністрації фактично проведено 1 виїзний прийом, на якому побував 1 громадянин, до заступників голови райдержадміністрації звернулося 16 громадян.  

Згідно із затвердженим графіком проводяться особисті прийоми громадян головою райдержадміністрації (перший, третій вівторок), першим заступником голови (перша, третя середа), заступником голови (перша, третя п’ятниця) та керівником апарату райдержадміністрації (перший, третій четвер). Слід зазначити, що у разі звернень громадян головою районної державної адміністрації проводяться особисті прийоми громадян не лише у заплановані дні. У І кварталі 2019 року на особистий прийом до голови райдержадміністрації звернулося 2 громадян.  

На виконання пункту 3 Указу розпорядженням голови райдержадміністрації від 09.01.2019 № 4/2019-р затверджено склад районної постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду проведено 3 засідання комісії. Комісією розглянуто 1 звернення в інтересах громадянки Славутського району, що надійшло з Хмельницької обласної державної адміністрації, та 2 звернення громадян Славутського району, які надійшли до райдержадміністрації з Хмельницького обласного контактного центру. За результатами розгляду звернень громадян на комісії заявникам надано обґрунтовані роз’яснення. Крім того, на засіданнях комісії розглядалися питання про проведені перевірки з питань додержання законодавства про звернення громадян у 3-х виконкомах сільських рад (Лисиченької, Хоровецької, Крупецької).

На виконання підпункту 3 пункту 5 Указу райдержадміністрацією забезпечується   проведення   щомісячного  «Дня контролю»,   у  рамках  якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень (резолюцій), даних структурним підрозділам райдержадміністрації за результатами розгляду звернень громадян Президентом України (АПУ), СКМУ, головою облдержадміністрації. Протягом І кварталу 2019 року проведено відповідно до графіка 3 дні контролю в окремих структурних підрозділах райдержадміністрації (управлінні соціального захисту населення, відділі агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів, управлінні фінансів). Слід зазначити, що працівники структурних підрозділів райдержадміністрації вимогливо ставляться до виконання даних доручень при розгляді питань, які порушуються громадянами. За потребою спеціалісти забезпечують розгляд звернень з виїздом на місце.

З метою виконання підпункту 9 пункту 1 Указу в райдержадміністрації функціонує «гаряча» телефонна лінія «Запитай у влади» за участю голови райдержадміністрації, заступників голови, керівника апарату, до роботи «гарячої» телефонної лінії також залучаються фахівці структурних підрозділів райдерж-адміністрації. Графіки роботи «гарячої» телефонної лінії затверджуються щоквартально. Протягом І кварталу 2019 року проведено 3 таких ліній зв’язку, однак звернення на «гарячу» телефонну лінію не надходили.  

Протягом І кварталу 2019 року загальним відділом апарату райдерж-адміністрації відповідно до затвердженого графіка перевірено та надано методичну допомогу для 3-х структурних підрозділів райдержадміністрації (наявні довідки за результатами перевірок).

Також згідно із затвердженим графіком перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян проведено перевірки у 5-ти виконкомах сільських рад, під час яких надано практичну і методичну допомогу, вказано на основні недоліки в роботі. За результатами перевірок підготовлено довідки керівництву  райдержадміністрації.

На розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 31 січня 2019 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у райдерж-адміністрації у 2018 році», за результатом розгляду якого прийнято розпо-рядження голови райдержадміністрації від 31.01.2019 № 22/2019-р, яке перебуває на контролі.

Питання дотримання вимог чинного законодавства в роботі зі зверненнями громадян розглядається на нарадах із секретарями сільських рад. Так, 26.03.2019 року проведено нараду із секретарями сільських рад та працівниками, відповідальними за роботу зі зверненнями громадян у сільських об’єднаних територіальних громадах, у ході проведення якої надано роз’яснення щодо порядку реєстрації письмових заяв, скарг та пропозицій громадян, об’єктивного розгляду та повноти надання відповідей заявникам, оскарження прийнятого рішення у разі відмови у задоволенні вимог заявника, направлення звернень для розгляду за належністю іншим органам, термінів розгляду звернень громадян та застосування інших статей Закону України «Про звернення громадян». Також роз’яснено основні положення Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами).

З метою виконання підпункту 9 пункту 4 Указу забезпечується опри-люднення на офіційному веб-сайті адміністрації (в окремому розділі) узагальнених відомостей про організацію роботу зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Крім того, на офіційному веб-сайті Славутської райдержадміністрації щоквартально розміщується інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян та графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, райдержадміністрації, роботи «гарячої» телефонної лінії. Також зазначені графіки оприлюднюються в міськрайонній газеті «Трудівник Полісся» (від 27.12.2018 № 52, від 03.01.2019          № 1, від 10.01.2019 № 2, від 17.01,2019 № 3, від 31.01.2019 № 5, від 07.02.2019          № 6, від 14.02.2019 № 7, від 28.02.2019 № 9).

Райдержадміністрація створює всі необхідні умови для реалізації грома-дянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

 

 

Начальник  загального відділу

апарату райдержадміністрації                                                                                                                                            С.Рощук                                                                 

Переглядів: 263
Дата публікації: 10:58 05.04.2019