Робота зі зверненнями громадян | Робота зі зверненнями громадян | Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Славутській райдержадміністрації за І квартал 2017 року
Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Славутській райдержадміністрації за І квартал 2017 року

Славутська райдержадміністрація у своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

На виконання пункту 1 Указу Президента України від 07.02.2008                    № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) робота Славутської районної державної адміністрації спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення району.

Протягом І кварталу 2017 року до райдержадміністрації надійшло 134 звернення громадян, що на 25% менше ніж за І квартал 2016 року,  у тому числі 114  письмових (з них 3 колективних) та 20  усних, що на 41% менше  ніж за аналогічний період минулого року.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації   повторні та дублетні звернення не надходили.   Для порівняння:  за аналогічний період минулого року надходійшло 1 дублетне звернення.

З 9 до 4 зменшилось число колективних звернень, під якими підписалося 126 осіб. За тематикою найбільше колективних звернень надійшло щодо відсутності транспортного сполучення, проведення водогінної мережі в с. Лисиче та проведення ремонту доріг в селах Новий Кривин, Дідова Гора та Потереба.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» усі звернення, які надходили до райдержадміністрації, розглядалися в передбачені Законом терміни. З усіх 114 письмових звернень вирішено позитивно 26, роз’яснено згідно з чинним законодавством  65, направлено для розгляду за належністю 12, відмовлено згідно з чинним законодавством для 2 заявників, 1 звернення повернено заявнику, як таке, що не відповідає вимогам статті 5 Закону України «Про звернення громадян», 8 звернень перебуває на розгляді.

З початку року від органів влади вищого рівня до райдержадміністрації  надійшло  3  письмові  звернення (з Хмельницької обласної державної адміністрації та Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації). За результатами розгляду зазначених звернень надано роз'яснення згідно з чинним законодавством.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 76 заяв щодо вирішення земельних питань, що на 13% менше, ніж за аналогічний період минулого року, за результатами розгляду яких головою райдержадміністрації прийнято 69 розпоряджень.

Актуальні питання, які турбують жителів району, - це питання соціального захисту населення (57%), аграрної політики та земельних відносин (7,5%), транспорту і зв’язку (5,2%), комунального господарства (5,%). Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Берездівської сільської об’єднаної територіальної громади (21%), Миньковецької (13%), Крупецької (7%) сільських рад, Ганнопільської сільської об’єднаної територіальної громади (6%), Полянської та Цвітоської сільських рад (по 5%).

         Одним із питань, що порушують громадяни у своїх зверненнях до  керівництва райдержадміністрації, є питання надання матеріальної допомоги з районного бюджету, що становить 26% від усіх звернень. Зокрема, протягом звітного періоду до райдержадміністрації звернулося 30 громадян для отримання зазначеної допомоги, у тому числі 25- матеріальної допомоги на лікування,  5 - матеріальної допомоги на покращення житлових умов. Найбільш незахищеним верствам населення (одиноким громадян похилого віку, багатодітним сім’ям, учасникам АТО, інвалідам війни та праці) з районного бюджету виділено матеріальну допомогу в сумі 9900 грн.

Головою райдержадміністрації відповідно до підпункту 4 пункту 1 Указу взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Біля 20% становлять звернення від інвалідів, матерів-героїнь, багатодітних та одиноких матерів, пенсіонерів, учасників АТО, вирішенню проблем яких приділяється особлива увага. Так, протягом І кварталу 2017 року до райдержадміністрації звернулося  2 інваліди І групи,  7 інвалідів ІІ групи, 3 інваліда ІІІ групи, 1 Матір- героїня, 2 учасники АТО,  2 багатодітні та  2 одинокі матері, 1 дитина війни та 6 пенсіонерів. Усі звернення розглянуті, за результатами розгляду надано роз’яснення для 10 громадян,  15 звернень вирішено позитивно, 1 заявнику відмовлено  згідно з чинним законодавством, направлено для розгляду за належністю  1 звернення, про що повідомлено заявника.

Згідно з Указом Славутською райдержадміністрацією розроблені та затверджені графіки проведення (затверджені розпорядженням голови Славутської райдержадміністрації від 03.01.2017 № 1/2017-р):

особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації;

особистих виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації (на І квартал затверджений головою адміністрації 26.12.2016, на ІІ квартал затверджені головою 27.03.2017);

графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у населених пунктах району;

графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах райдержадміністрації;

графік проведення днів контролю.

Згідно із затвердженими графіками керівництвом райдержадміністрації проводилися особисті у тому числі виїзні прийоми громадян. Так, на виконання підпункту 1 пункту 6 Указу проведено 9 виїзних прийомів, що становить 100% від запланованих, на яких побувало 13 громадян. Головою райдержадміністрації фактично проведено 3 виїзних прийоми, на яких побувало 6 громадян, до заступників голови   райдержадміністрації звернулося 7 громадян. На особистий прийом до голови райдержадміністрації звернулося 5 громадян.

На виконання пункту 3 Указу розпорядженням голови райдержадміністрації від 03.01.2017 № 1/2017-р затверджено склад районної постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду проведено 3 засідання комісії. Комісією розглянуто 2  звернення громадян Славутського району, які надійшли до райдержадміністрації, у тому числі 1 звернення, що надійшло від Департаменту економічного розвитку та промисловості Хмельницької обласної державної адміністрації. За результатами розгляду  звернень, що розглядались на комісії, заявникам надано обґрунтовані роз’яснення. Крім того, на засіданнях комісії заслуховувались особисті доповіді 3-х керівників структурних підрозділів щодо організації роботи з питань розгляду звернень громадян у  підпорядкованому підрозділі.  Крім того,  розглядалися питання про проведені перевірки з питань організації роботи зі зверненнями громадян у 3 виконкомах сільських рад та у 2 структурних підрозділах райдержадміністрації.

На виконання підпункту 3 пункту 5 Указу райдержадміністрацією забезпечується   проведення   щомісячного  «Дня контролю»,   у  рамках  якого

здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень (резолюцій), даних структурним підрозділам райдержадміністрації за результатами розгляду звернень громадян Президентом України (АПУ), СКМУ, головою облдержадміністрації. Протягом І кварталу 2017 року проведено відповідно до графіка 3 дні контролю в окремих структурних підрозділах райдерж-адміністрації: в  управлінні соціального захисту населення, відділі агропроми-слового розвитку та  управлінні фінансів райдержадміністрації. Згідно із резолюціями керівництва адміністрації звернення до управління фінансів не надходили. Слід зазначити, що працівники структурних підрозділів райдержадміністрації вимогливо ставляться до виконання даних доручень при розгляді питань, які порушуються громадянами. За потребою спеціалісти забезпечують розгляд звернень з виїздом на місце.

З метою виконання підпункту 9 пункту 1 Указу в райдержадміністрації функціонує «гаряча» телефонна лінія «Запитай у влади» за участю голови райдержадміністрації та заступників голови,  до роботи «гарячої» телефонної лінії залучаються фахівці структурних підрозділів райдержадміністрації. Графіки роботи «гарячої» телефонної лінії затверджуються щоквартально. За звітний період проведено 3 такі лінії зв’язку, якими скористався 1 громадянин. Звернення стосувалося щодо проведення водогінної мережі в селі Лисиче.

За І квартал 2017 року загальним відділом апарату райдержадміністрації відповідно до затвердженого графіка перевірено та надано практичну допомогу для 6  структурних підрозділів райдержадміністрації, у тому числі для управління соціального захисту населення, відділу агропромислового розвитку, відділу економічного розвитку та торгівлі, службі у справах дітей, відділу освіти, молоді та спорту та сектору містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства  та будівництва. Згідно із затвердженим графіком перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян проведено перевірки у 4 виконкомах сільських рад, під час яких надано практичну і методичну допомогу, вказано на основні недоліки в роботі. За результатами перевірок підготовлено довідки керівнику апарату райдержадміністрації.

Питання дотримання вимог законодавства в роботі зі зверненням громадян постійно розглядається на семінарах  з відповідальними особами та секретарями сільських рад. Так , 28.03.2017 проведено нараду із секретарями сільських рад, у ході проведення якої надано роз’яснення щодо  порядку реєстрації письмових заяв, скарг та пропозицій громадян,  об’єктивного розгляду та повноти надання відповідей заявникам, оскарження прийнятого рішення у разі відмови у задоволенні вимог заявника, направлення звернень для розгляду за належністю іншим органам, термінів розгляду звернень громадян, та застосування інших статей Закону України «Про звернення громадян». Також роз’яснено основні положення  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами).

Питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян  розглядалось на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації. Так, 26.01.2017 року розглядалось питання "Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації у 2016 році", за результатами розгляду якого прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 26.01.2017 № 31/2017-р, яке перебуває на контролі.

З метою виконання підпункту 9 пункту 4 Указу забезпечується оприлюднення у ЗМІ та на офіційному веб-сайті адміністрації (в окремому розділі) узагальнених відомостей про організацію роботу зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Крім того, на офіційному веб-сайті Славутської райдержадміністрації щоквартально розміщується інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян та графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, райдержадміністрації, роботи «гарячої» телефонної лінії. Також зазначені графіки оприлюднюються в міськрайонній газеті «Трудівник Полісся». У цій газеті систематично публі-куються матеріали про роботу зі зверненнями громадян («Звернення громадян – зв’язок із владою» -  звіт про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2016 рік,  опублікований 26.01.2017  року в № 4).

Райдержадміністрація створює всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян».

 

 

Начальник загального відділу

апарату райдержадміністрації                                                                       С.Рощук

 

 

Переглядів: 462
Дата публікації: 10:38 06.04.2017