За півтора роки в Україні створено 367 опорних шкіл, – Геннадій Зубко
За півтора роки в Україні створено 367 опорних шкіл, – Геннадій Зубко

Поділитися новиною:

За півтора роки в Україні створено 367 опорних шкіл, – Геннадій Зубко

Реформа децентралізації показує наочний результат, зокрема і в сфері освіти. Сьогодні ми маємо декілька основних блоків завдань. Це розбудова мережі опорних шкіл, запровадження з 1 вересня у всіх школах Нової української школи з одночасною розбудовою Нового освітнього простору та інклюзивне навчання.

Серед завдань також забезпечення шкіл новим обладнанням, автобусами, будівництво інфраструктури навколо опорних шкіл тощо. Про це сказав під час всеукраїнської селекторної наради щодо реформування освіти в умовах децентралізації Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.

Від Хмельниччини участь в нараді взяли заступник голови облдержадміністрації Валерій Олійник, начальник управління регіонального розвитку та будівництва Олексій Дьома, заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Дупляк, а також директор Хмельницького Центру розвитку місцевого самоврядування Сергій Яцковський.

Саме обговорення актуальних питань реформування сфери освіти в умовах децентралізації стало основною темою селектору.

«На сьогодні в Україні створено 504 опорні школи, до яких доєднано 970 філій. Порівнюючи з 2016 роком, коли їх було 137, за півтора роки ми створили 367 опорних шкіл», — наголосив Геннадій Зубко. Віце-прем’єр-міністр підкреслив, що питання створення опорних шкіл в ОТГ також є пріоритетним. Створено 208 опорних шкіл в ОТГ, до яких доєднано 390 філій.

«Я ще раз звертаюсь до громад і наголошую на конкретних KPi щодо впровадження опорних шкіл. Це якість освіти і результати ЗНО в першу чергу дітей, які проживають у ваших громадах», — підкреслив Геннадій Зубко.

Зі 115 проектів з розбудови Нового освітнього простору, наразі по Україні реалізовано 60. Це не просто яскравий дизайн, мурали на фасадах шкіл та розфарбовані стіни – це необхідна освітня екосистема! Школа перестає бути «дисциплінарним» простором, школа стає простором розвитку та взаємодії. І саме на цю ціль працюють Стандарти, які розроблені Мінрегіоном для типових проектів з Нового освітнього простору. Опорна школа повинна бути однаково якісно надавати освіту як в місті, так і в сільській місцевості.

Окремий напрямок – впровадження Нової української школи (НУШ). За словами урядовця, Нова українська школа з новим обладнанням, матеріалами, підходами, можливостями і методиками має створюватись в абсолютно новій інфраструктурі. Це не тільки нові спортивні зали, учбові майстерні або спортивні майданчики навколо, це – в першу чергу, середовище, яке повинно змінити менталітет дітей, які там навчаються. «Наголошую, Нова українська школа дасть свій максимальний ефект лише із розбудовою Нового освітнього простору. Впровадження НУШ без НОП не можливе», — підкреслив Геннадій Зубко.

“Невід’ємною частиною створення Нового освітнього простору є інклюзія. Сьогодні в опорних школах створено 514 класів з інклюзивним навчанням та навчаються понад 2 тисячі учнів з особливими освітніми потребами,” – додав посадовець.

За його словами, вже другий рік поспіль з державного бюджету надходить на місця субвенція для дітей з особливими освітніми потребами (300 млн грн). Крім інклюзивних класів і державної субвенції на підтримку осіб з особливими освітніми потребами, гостро стоїть питання щодо створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ).

«У минулому році було відкрито 112 ІРЦ. У 2018 році відповідно до потреб дітей заплановано відкрити біля 500 інклюзивно-ресурсних центрів (1 центр на 7 тис. дітей у сільській місцевості, на 12 тис. – у містах, районах міст). І це є пріоритетним завданням для органів місцевого самоврядування на поточний рік», – зазначив Геннадій Зубко.

Віце-прем’єр-міністр підкреслив, що на сьогодні дуже мало закладів освіти є архітектурно доступними для дітей с особливими потребами вище першого поверху. Вкрай мало уваги приділяється доступності пришкільних територій (наявність під’їздів, паркувальних місць для осіб з інвалідністю (це стосується і підвезення дітей на візках), обладнанню спортивних майданчиків для дітей з інвалідністю, обладнанню спеціальними туалетними кімнатами, доступності коридорів тощо.

«Я ще раз хочу наголосити – питання впровадження освітньої реформи і питання підтримки від держави – це відповідальність центральної влади. Забезпечення доступності і створення відповідної інфраструктури закладів освіти для задоволення освітніх та побутових потреб дітей, які проживають на певній територій належить до повноважень місцевих органів самоврядування», – підкреслив Геннадій Зубко.

Він повідомив, що на 01.01.2018 р. 100% доступність до 1 поверху закладів забезпечено у Волинській, Луганській, Хмельницькій, Чернігівській та Чернівецькій областях. Найнижчий показник у Полтавській області – 58%.

Важливих питань розбудови Нового освітнього простору та в цілому реформи освіти торкнулась Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Вона наголосила, що лише спільними зусиллями держави і місцевої влади можна досягти успіху у реформі освіти та максимально ефективно використати кошти, що виділяються на її здійснення. Найважливішими напрямками фінансування Міністр назвала закупівлю дидактичних матеріалів, нових сучасних меблів та комп’ютерного обладнання.

Також Лілія Гриневич звернула увагу учасників наради, що вперше Міністерством запроваджено широкомасштабне підвищення кваліфікації вчителів. За її словами, у межах онлайн-курсу, що обов’язково мають пройти всі вчителі, які набиратимуть 1-й клас у 2018 році, відкрито модуль про вікові особливості психології дітей. Його у вільному доступі зможуть переглянути не лише 123тис 189 осіб, що вирішили зареєструватися на курс, а й усі бажаючі на відповідній сторінці у YouTube.

«Цей модуль буде цікавим та корисним не лише для вчителів, а й для батьків, вихователів дитсадків, лікарів та усіх, хто хоче краще розуміти дітей. Цьому не вчать ні батьків, ні навіть у наших педагогічних університетах. Враховуючи високий суспільний інтерес до курсу, було навіть вирішено одразу залити його не лише на сайт курсу (де для перегляду модулю спочатку потрібно зареєструватись та пройти інші розділи), а й на YouTube», – зазначила Міністр.

Зокрема, лекції модулю можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/playlist?list=PL_zDp5rG6HqvNcunWoR3uIMyc3Bvvd5qq

Також у ході наради напрацювання Мінрегону щодо створення НОП озвучив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе. Він зокрема анонсував, що найближчим часом будуть створені типові проекти шкіл та дитячих садочків, що повністю відповідатимуть сучасним вимогам щодо дизайну, енергоефективності, обладнання та умовам інклюзії та безбар’єрного доступу. Як зазначив Лев Ревазович, Мінрегіон ставить задання – будувати школи, в яких діти хотіли б навчатися. Також посадовець зазначив, що у планах Міністерства – розробка мережі опорних шкіл для всієї країни.

Web-адреса: slavuta-rda.gov.ua/news/id/2533 | Переглядів: 28Дата публікації: 13:58 25.04.2018